Tietoa meistä

Oletko eläkkeellä tai jäämässä eläkkeelle?

Yhdistyksemme tarjoaa sinulle harrastusmahdollisuuksia, mielenkiintoisia tapahtumia ja ennen kaikkea mukavaa yhdessäoloa muiden Senioreiden seurassa.

Kokoonnumme kerran-kaksi kuussa ohjelmallisen lounaan tai "kello viiden teen merkeissä". Retkeilemme säännöllisesti niin kotimaan kulttuurikohteissa kuin kauempanakin. Kerhoja tulemme perustamaan jäsenten kiinnostuksen mukaan.

Iloa yhdessä toimimisesta!

Kansallisen senioriliiton vuosille 2018 - 2020 valitsema teema on Seniorit nettiajassa.

Toimintaa ohjaavat Kansallisen senioriliiton hyväksymät arvot: elämänmyönteisyys, suora-selkäisyys, vastuu itsestä ja muista, itsensä ja toisten arvostaminen ja perinteiden kunnioittaminen.

Yhdistyksemme tarkoituksena on toimia Hangossa eläkeläisten ja ikääntyvien edunvalvojana, yhdyssiteenä ja turvallisuuden tunteen luojana sekä pitää yhteyttä alueen muihin eläkeläisyhdistyksiin. Yhdistyksellä on 1-2 edustajaa syksyllä uusin säännöin valittavaan Hangon vanhusneuvostoon.

Yhdistyksen toiminta-ajatuksena on senioreiden sosiaalisen turvallisuuden ja hyvinvoinnin lisääminen sekä iloista ikääntymistä saman henkisten ihmisten kanssa. Yhdistyksemme tulee toiminnassan erikoistumaan kulttuuriin ja sen eri toimintamuotoihin mm. kerhotoiminnan, kulttuurimatkojen, konserttien, näyttelyiden, teatterin ja erilaisten luentojen kautta. Omalla aktivoivalla toiminnallamme innostamme senioreita aktiivisiksi kulttuurin kuluttajiksi ja oman elämän ja hyvinvoinnin haltijoiksi. Yhdessä vaikutamme enemmän ja kannamme vastuuta myös muista.