Edunvalvonta

Lehdistötiedote

Hangon kansalliset seniorit ry piti sääntömääräisen syyskokouksensa keskiviikkona 14.11.2018. Yhdistyksen puheenjohtajaksi valittiin edelleen Anja Roos. Hallitukseen valittiin viisi jäsentä: sihteeri Leena Andersson, taloudenhoitaja Helena Rasinen, jäsenrekisterinhoitaja Marita Granholm, nettivastaava Kirsti Karlsson ja jäsen Tuula Bratsu. Toiminnantarkastajina jatkaa edelleen Birger Granström ja Eeva Finnberg.

Toimintaamme ohjaa Kansallisen senioriliiton arvot: elämänmyönteisyys, suoraselkäisyys, vastuu itsestä ja muista, itsensä ja toisten arvostaminen ja perinteiden kunnioittaminen. Yhdistyksen tarkoituksena on toimia eläkeläisten ja ikääntyvien edunvalvojana, yhdydsiteenä ja turvallisen tunteen ja ystävyyssuhteen luojana sekä panostaa yhteistyöhön niin Hangossa kuin Senioripiirin keskuudessa. Edunvalvontatyö paikallisella tasolla hoituu kesällä 2018 perustetun lakisääteisen Hangon vanhusneuvostossa puheenjohtajana sekä vanhusneuvoston edustajana puhe-ja läsnäolo-oikeudella ympäristölautakunnassa.

Yhdistys tulee edelleen panostamaan toiminnassaan kulttuuriin ja sen eri toimintamuotoihin mm. kulttuurimatkojen, konserttien, näyttelyiden ja teatterin kautta. Omalla aktiivisella toiminnallam-me innostamme senioreita aktiivisiksi kulttuurin kuluttajiksi ja sen avulla oman elämän ja hyvin-voinnin haltijoiksi. Tavoitteemme toteuttamiseksi toimimme tiiviissä yhteistyössä myös Hangon kulttuuritoimen kanssa.

Toiminnan painopisteet vuodelle ovat: Toimimme avoimesti ja houkuttelevasti, järjestömme vahvistuu, edunvalvontatyö on tehokasta, nettiasiat kuntoon ja vähennämme yksinäisyyttä ja autamme enemmän. Meillä senioreille on positiivinen asenne yhteiskunnan kehitykseen ja raken-tavaan suhtautumiseen uusiin asioihin ja ympäristöön ja haluun saada vaikuttaa ja uskallusta kokeilla uutta. Toivomme mukaan uusia aktiivisia senioreita.

Anja Roos

Hangon Lehdessä 22.11.2018